RODO

 

 

Zaufanie osób, których dane osobowe przetwarzamy oraz przestrzeganie przepisów prawnych dotyczÄ…cych ochrony danych osobowych sÄ… dla nas bardzo ważne.

ChcielibyÅ›my poinformować o naszych zasadach gromadzenia, przetwarzania, zabezpieczania, przekazywania i wykorzystania danych osobowych oraz poinformować do kogo można siÄ™ zwrócić w kwestiach zwiÄ…zanych z danymi osobowymi.

 

Zgodnie z wymaganiami ROZPORZÄ„DZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwiÄ…zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepÅ‚ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporzÄ…dzenie o ochronie danych) zwanego dalej „RozporzÄ…dzeniem” informujemy, że:

 

  1. Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych zwanym dalej  „Administratorem” jest firma

SABKOM

 

Administrator danych osobowych odpowiada za wykorzystanie danych osobowych w sposób bezpieczny, zgodny z celami w jakich zostaÅ‚y zebrane oraz zgodny z obowiÄ…zujÄ…cymi przepisami prawa.

 

  1. Kontakt z Administratorem

Dane kontaktowe Administratora:

- telefon +48 71 723-76-82

- e-mail biuro@sabkom.pl

- adres do korespondencji:

SABKOM

Cyprysowa 42, 55-093 KieÅ‚czów

 

Postanowienia ogólne

Uzyskane dane osobowe wykorzystujemy tylko w konkretnych, prawnie uzasadnionych celach w jakich dane te zostaÅ‚y zebrane. Zakres danych osobowych, cel ich przetwarzania, podstawa prawna takiego przetwarzania, okres przetwarzania i kategorie odbiorców danych wynikajÄ… z wymagaÅ„ prawnych ciążących na Administratorze oraz z charakteru i zakresu dziaÅ‚aÅ„ podejmowanych przez osobÄ™, której dane dotyczÄ….

 

 

  1. Cel przetwarzania danych przez Administratora, podstawa prawna przetwarzania oraz okres, przez który dane osobowe bÄ™dÄ… przechowywane:

 

Cel przetwarzania danych: PodjÄ™cie dziaÅ‚aÅ„ na żądanie osoby, której dane dotyczÄ…, przed zawarciem umowy (np. przygotowanie oferty).

podstawa prawna przetwarzania: Art. 6 ust. 1 lit. b) RozporzÄ…dzenia („wykonanie umowy”)

Okres przechowywania: Dane sÄ… przechowywane przez okres niezbÄ™dny do wykonania, rozwiÄ…zania lub wygaÅ›niÄ™cia umowy oraz przez okres, po którym przedawniÄ… siÄ™ ewentualne roszczenia.

 

Cel przetwarzania danych: Zawarcie i wykonywanie umowy (w tym zapewnienie odpowiedniej jakości usług)

podstawa prawna przetwarzania: Art. 6 ust. 1 lit. b) RozporzÄ…dzenia („wykonanie umowy”)

Okres przechowywania: Dane sÄ… przechowywane przez okres niezbÄ™dny do wykonania, rozwiÄ…zania lub wygaÅ›niÄ™cia umowy i rozliczeÅ„ oraz przez okres, po którym przedawniÄ… siÄ™ ewentualne roszczenia.

 

Cel przetwarzania danych: Prowadzenie marketingu bezpoÅ›redniego (kierowanie komunikatów do starannie wybranych, pojedynczych klientów, w indywidualnym kontakcie, w celu uzyskania bezpoÅ›redniej reakcji (odpowiedzi))

podstawa prawna przetwarzania: ArtykuÅ‚ 6 ust. 1 lit. f) RozporzÄ…dzenia („prawnie uzasadnione interesy Administratora”)

 

 

 

Okres przechowywania: Dane sÄ… przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora oraz przez okres, po którym przedawniÄ… siÄ™ ewentualne roszczenia.

W przypadku wyrażenia skutecznego sprzeciwu w zakresie wykorzystywania jej danych osobowych przez osobÄ™, której dane dotyczÄ…, Administrator nie bÄ™dzie przetwarzać dÅ‚użej tych danych w celu marketingu bezpoÅ›redniego.

 

Cel przetwarzania danych: Prowadzenie marketingu

podstawa prawna przetwarzania: Art. 6 ust. 1 lit. a) RozporzÄ…dzenia („zgoda osoby, której dane dotyczÄ…”)

Okres przechowywania: Dane przechowywane sÄ… do momentu wycofania zgody przez osobÄ™, której dane dotyczÄ…, na dalsze przetwarzanie jej danych w celach marketingowych.

 

Cel przetwarzania danych: Wystawianie, gromadzenie i przechowywanie faktur i dokumentów ksiÄ™gowych oraz prowadzenie ksiÄ…g rachunkowych

podstawa prawna przetwarzania: Art. 6 ust. 1 lit. c) RozporzÄ…dzenia („wypeÅ‚nienie obowiÄ…zku prawnego”) w zawiÄ…zku z art. 74 ust. 2 Ustawy o rachunkowoÅ›ci oraz w zwiÄ…zku z art. 86 § 1 Ustawy Ordynacja Podatkowa.

Okres przechowywania: Dane sÄ… przechowywane przez okres w którym przepisy nakazujÄ… przechowywanie ksiÄ…g rachunkowych i dowodów ksiÄ™gowych (tj. przez 5 lat, liczÄ…c od poczÄ…tku roku nastÄ™pujÄ…cego po roku obrotowym, którego dane dotyczÄ…) oraz przez okres, po którym przedawniÄ… siÄ™ ewentualne zobowiÄ…zania podatkowe.

 

Cel przetwarzania danych: Prowadzenie czynności serwisowych

podstawa prawna przetwarzania: Art. 6 ust. 1 lit. b) RozporzÄ…dzenia („wykonanie umowy”) lub Art. 6 ust. 1 lit. c) RozporzÄ…dzenia („wypeÅ‚nienie obowiÄ…zku prawnego”)

Okres przechowywania: Dane sÄ… przechowywane przez okres 1 roku po terminie upÅ‚ywu rÄ™kojmi lub rozliczeniu reklamacji, a później przez okres, po którym przedawniÄ… siÄ™ ewentualne roszczenia.

 

Cel przetwarzania danych: Udzielanie odpowiedzi na reklamacje w terminie i formie przewidzianych przepisami

podstawa prawna przetwarzania: Art. 6 ust. 1 lit. c) RozporzÄ…dzenia („wypeÅ‚nienie obowiÄ…zku prawnego”)

Okres przechowywania: Dane sÄ… przechowywane przez okres 1 roku po terminie upÅ‚ywu rÄ™kojmi lub rozliczeniu reklamacji, a później przez okres, po którym przedawniÄ… siÄ™ ewentualne roszczenia.

 

Cel przetwarzania danych: Wyrażenie przez Klienta opinii

podstawa prawna przetwarzania: Art 6 ust. 1 lit. a) RozporzÄ…dzenia („zgoda osoby, której dane dotyczÄ…”)

Okres przechowywania: Dane przechowywane sÄ… do momentu wycofania zgody przez osobÄ™, której dane dotyczÄ… na dalsze przetwarzanie jej danych w tym celu.

 

Cel przetwarzania danych: Wykrywanie i zapobieganie nadużyciom

podstawa prawna przetwarzania: Art. 6 ust. 1 lit. c) RozporzÄ…dzenia („wypeÅ‚nienie obowiÄ…zku prawnego”)

Okres przechowywania: Dane sÄ… przechowywane przez okres trwania umowy, a później przez okres, po którym przedawniÄ… siÄ™ roszczenia wynikajÄ…ce z umowy. W przypadku dochodzenia przez Administratora roszczeÅ„ lub zawiadamiania wÅ‚aÅ›ciwych organów – przez czas trwania takich postÄ™powaÅ„ oraz „przez 5 lat od poczÄ…tku roku nastÄ™pujÄ…cego po roku obrotowym, w którym operacje, transakcje i postÄ™powanie zostaÅ‚y ostatecznie zakoÅ„czone, spÅ‚acone, rozliczone lub przedawnione”

 

Cel przetwarzania danych: Ustalenie, obrona i dochodzenie roszczeÅ„, podnoszonych przez lub wobec Administratora (w tym sprzedaż wierzytelnoÅ›ci innemu podmiotowi)

podstawa prawna przetwarzania: Art. 6 ust. 1 lit. f) RozporzÄ…dzenia („prawnie uzasadniony interes administratora”) w zawiÄ…zku z art. 74 ust. 2 Ustawy o rachunkowoÅ›ci

Okres przechowywania: Dane sÄ… przechowywane przez okres:

  • po którym przedawniÄ… siÄ™ roszczenia wynikajÄ…ce z umowy,
  • w przypadku dochodzenia przez Administratora roszczeÅ„ w postÄ™powaniu cywilnym lub objÄ™tych postÄ™powaniem karnym albo podatkowym dowody ksiÄ™gowe (mogÄ…ce zawierać dane osobowe)

 

 

  • przechowywane muszÄ… być „przez 5 lat od poczÄ…tku roku nastÄ™pujÄ…cego po roku obrotowym, w którym operacje, transakcje i postÄ™powanie zostaÅ‚y ostatecznie zakoÅ„czone, spÅ‚acone, rozliczone lub przedawnione”,
  • przez czas, w którym Administrator może ponieść konsekwencje prawne niewykonania obowiÄ…zku, np. otrzymać karÄ™ administracyjnÄ….

 

  1. Odbiorcy danych

W celu realizacji umowy oraz w celu zapewnienia prawidÅ‚owego dziaÅ‚ania Administrator korzysta z usÅ‚ug wspóÅ‚pracujÄ…cych z nim podmiotów zewnÄ™trznych (dla przykÅ‚adu: poczta, kurierzy, podmioty obsÅ‚ugujÄ…ce pÅ‚atnoÅ›ci). Dane osobowe przekazywane sÄ… do podmiotów zewnÄ™trznych wyÅ‚Ä…cznie wtedy i w takim zakresie, w jakim jest to niezbÄ™dne do realizacji celu przetwarzania. Przekazane dane osobowe  podmioty zewnÄ™trzne mogÄ… wykorzystać wyÅ‚Ä…cznie w celu realizacji zadania zleconego przez Administratora.

Dane osobowe mogÄ… być przekazane nastÄ™pujÄ…cym, wspóÅ‚pracujÄ…cych z Administratorem odbiorcom:

  • podmiotom prowadzÄ…cym dziaÅ‚alność pocztowÄ…, kurierskÄ… i podobnÄ… (np. brokerzy kurierscy) - w zakresie niezbÄ™dnym do zrealizowania dostawy i korespondencji,
  • podmiotom obsÅ‚ugujÄ…cym pÅ‚atnoÅ›ci kartami pÅ‚atniczymi lub obsÅ‚ugujÄ…cym pÅ‚atnoÅ›ci elektroniczne – w zakresie niezbÄ™dnym do obsÅ‚ugi tych pÅ‚atnoÅ›ci,
  • leasingodawcom / podmiotom udzielajÄ…cym kredytu -  w zakresie niezbÄ™dnym do obsÅ‚ugi pÅ‚atnoÅ›ci leasingowej lub pÅ‚atnoÅ›ci w systemie ratalnym,
  • wybranym podmiotom dziaÅ‚ajÄ…cym na zlecenie Administratora przy obsÅ‚udze spraw ksiÄ™gowych, podatkowych, doradczych, prawnych i windykacyjnych (w tym podmiotom nabywajÄ…cym wierzytelnoÅ›ci) - w zakresie niezbÄ™dnym do realizacji okreÅ›lonego celu przetwarzania,
  • podmiotom Å›wiadczÄ…cym usÅ‚ugi pomocy technicznej udzielanej Administratorowi i dostawcom rozwiÄ…zaÅ„ informatycznych umożliwiajÄ…cych prowadzenie Administratorowi dziaÅ‚alnoÅ›ci (dla przykÅ‚adu dostawcy oprogramowania, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu) - Administrator udostÄ™pnia dane osobowe dziaÅ‚ajÄ…cemu na jego zlecenie zaufanemu dostawcy wyÅ‚Ä…cznie w przypadku i w zakresie niezbÄ™dnym do realizacji okreÅ›lonego celu przetwarzania,
  • dostawcom rozwiÄ…zaÅ„ sÅ‚użącym wyrażaniu/publikowaniu opinii klientów - w zakresie niezbÄ™dnym do wyrażenia opinii.

 

  1. Przekazywanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy

 Dane osobowe nie sÄ… przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy

 

  1. Prawa osoby, której dane sÄ… przetwarzane przez Administratora

Przetwarzanie danych osobowych nie wymaga zgody jeżeli m.in.: przetwarzanie jest konieczne do wykonania umowy, czy podjÄ™cia dziaÅ‚aÅ„ przed zawarciem umowy, wynika z obowiÄ…zku prawnego ciążącego na Administratorze, albo jest konieczne dla realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora. W przypadku gdy wyrażenie zgody jest niezbÄ™dne, aby móc przetwarzać dane osobowe w okreÅ›lonym celu (np. wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies), Administrator prosi o wyrażenie takiej zgody. UdzielonÄ… zgodÄ™ można wycofać w dowolnym momencie.

W przypadku cofniÄ™cia zgody, dane nie bÄ™dÄ… już przetwarzane w zakresie jakiego dotyczyÅ‚a zgoda, ale wycofanie zgody pozostanie bez wpÅ‚ywu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofniÄ™ciem.

Na zasadach okreÅ›lonych w RozporzÄ…dzeniu, osobie, której dane dotyczÄ…, przysÅ‚uguje również prawo żądania od Administratora dostÄ™pu do dotyczÄ…cych jej danych osobowych, ich sprostowania, usuniÄ™cia („bycia zapomnianym”) lub ograniczenia ich przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.

Jeżeli dane osobowe sÄ… przetwarzane na potrzeby marketingu bezpoÅ›redniego, w dowolnym momencie można wnieść sprzeciw wobec przetwarzania tych danych na potrzeby marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest zwiÄ…zane z  marketingiem bezpoÅ›rednim.

W celu realizacji powyższych uprawień należy złożyć wiosek do Administratora za pomocą wiadomości e-mail, listownej lub składając wniosek osobiście w siedzibie Administratora. Dane kontaktowe Administratora podane są na wstępie. Aby mieć pewność, że osoba składająca wiosek jest uprawniona do jego złożenia, Administrator może prosić o podanie dodatkowych informacji potwierdzających tożsamość składającego.

 

 

Z przepisów RozporzÄ…dzenia wynika w jakim zakresie z każdego z tych praw można skorzystać. Zależeć to bÄ™dzie w szczególnoÅ›ci od podstawy prawnej i celu przetwarzania danych osobowych przez Administratora. Z powyższych praw można skorzystać bezpÅ‚atnie nie częściej niż raz na 6 miesiÄ™cy. Zgodnie z ArtykuÅ‚em 12 RozporzÄ…dzenia jeżeli żądania osoby, której dane dotyczÄ…, sÄ… ewidentnie nieuzasadnione lub nadmierne, w szczególnoÅ›ci ze wzglÄ™du na swój ustawiczny charakter, administrator może pobrać opÅ‚atÄ™.

 

Osoba, której dane dotyczÄ…, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. do Prezesa UrzÄ™du Ochrony Danych Osobowych.

 

  1. ObowiÄ…zek lub brak obowiÄ…zku podania danych osobowych

Korzystanie z usÅ‚ug Administratora i podanie mu danych osobowych jest dobrowolne. Osoba, której dane dotyczÄ…, jest jednak zobowiÄ…zana do ich podania w zwiÄ…zku z:

  • zawieraniem umowy z Administratorem - w tym przypadku podanie danych osobowych jest warunkiem umownym i osoba, której dane dotyczÄ… jest zobowiÄ…zana do podania wymaganych danych, jeżeli chce zawrzeć umowÄ™ z Administratorem. Każdorazowo zakres danych wymaganych do zawarcia umowy jest zakomunikowany osobie, której dane dotyczÄ…. KonsekwencjÄ… niepodania danych jest brak możliwoÅ›ci zawarcia umowy.
  • realizacjÄ… ciążących na Administratorze obowiÄ…zków wynikajÄ…cych z przepisów prawa - w tym przypadku podanie danych osobowych jest warunkiem ustawowym wynikajÄ…cym z przepisów nakÅ‚adajÄ…cych na Administratora obowiÄ…zki przetwarzania danych osobowych (np.  w zwiÄ…zku z obowiÄ…zkiem wystawiania, gromadzenia i przechowywania faktur i dokumentów ksiÄ™gowych oraz prowadzenia ksiÄ…g rachunkowych). Niepodanie tych danych uniemożliwi Administratorowi wykonanie wskazanych obowiÄ…zków czego konsekwencjÄ… bÄ™dzie brak możliwoÅ›ci zawarcia umowy.

 

  1. Wykorzystanie danych w celach reklamowych

8.1 Newsletter

Nie dotyczy w SABKOM

 

8.2 Ciasteczka (pliki cookie)

Strony internetowe Administratora wykorzystujÄ… pliki cookies („ciasteczka”) czyli pliki tekstowe zapisywane na urzÄ…dzeniu Użytkownika. Pliki te umożliwiajÄ… analizÄ™ sposobu użytkowania strony internetowej oraz zidentyfikowanie przeglÄ…darki internetowej Użytkownika. WprowadzajÄ…c odpowiednie ustawienia przeglÄ…darki można zablokować instalacjÄ™ plików cookies – może to spowodować ograniczenie funkcjonalnoÅ›ci strony internetowej.

Administrator może przetwarzać dane zawarte w plikach cookies do anonimowej analizy dziaÅ‚aÅ„ osób odwiedzajÄ…cych, badania ich zachowania (np. otwieranie okreÅ›lonych stron) w celu dostarczenia im reklam dopasowanych do ich przewidywanych zainteresowaÅ„, również wtedy gdy odwiedzajÄ… oni inne strony www bÄ™dÄ…ce partnerami w sieci reklamowej firmy Google Inc. oraz Facebook Ireland Ltd. oraz w celu poprawy w administrowaniu witrynami Administratora.

 

 

8.3 Jak można zablokować zapisywanie plików cookies?

Aby zablokować zapisywanie ciasteczek Użytkownik powinien w przeglÄ…darce internetowej wÅ‚Ä…czyć ustawienia umożliwiajÄ…ce akceptacjÄ™ zapisywania ciasteczek jedynie wówczas, gdy wyrazi na to zgodÄ™.

Aby zaakceptować stosowanie plików cookies Administratora, blokujÄ…c jednoczenie użycie plików cookies firm trzecich, należy w ustawieniach przeglÄ…darki wybrać opcjÄ™ „Blokowanie ciasteczek witryn zewnÄ™trznych podmiotów”.

 

 

8.4 Konkursy, badania rynku i badania opinii

Każdy konkurs i akcja promocyjna posiada odrębny Regulamin. W celu wzięcia w nich udziału Użytkownik jest proszony o podanie wymienionych w danym Regulaminie danych osobowych oraz poprzez wyrażenie zgody w tym na użycie przez organizatora konkursu, badania rynku czy badania opinii urządzeń telekomunikacyjnych (numer telefonu, adres e-mail) w celu przeprowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego. Udostępnione dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia konkursu, powiadomienia o wygranej oraz na potrzeby badania rynku lub badania opinii Użytkownika.

Odpowiedzi udzielone w ramach badania rynku czy badania opinii nie są udostępniane osobom trzecim ani publikowane.

 

  1. Analiza internetowa

Administrator korzysta z usÅ‚ugi analizy oglÄ…dalnoÅ›ci stron internetowych Google Analytics udostÄ™pnianej przez firmÄ™ Google. Google Analytics analizuje zachowanie użytkownika na stronie internetowej dziÄ™ki użyciu plików cookies. Informacje generowane przez cookies dotyczÄ…ce korzystania ze strony innteretowej przez użytkownika (wÅ‚Ä…cznie z jego adresem IP) sÄ… przekazywane Google i przechowywane przez niÄ… na serwerach w Stanach Zjednoczonych. Google bÄ™dzie korzystaÅ‚ z tych informacji w celu analizy korzystania ze strony internetowej przez użytkownika, tworzenia raportów dla stron korzystajÄ…cych z Google Analytics oraz Å›wiadczenia innych usÅ‚ug. Google może również przekazywać te informacje podmiotom trzecim, o ile jest to wymagane przez prawo lub w przypadku, gdy podmioty trzecie przetwarzajÄ… te informacje w imieniu Google.

Poprzez korzystanie ze strony internetowej Użytkownik wyraża zgodÄ™ na przetwarzanie przez Google dotyczÄ…cych go danych w sposób i w celach okreÅ›lonych powyżej.

Strona internetowa analizowana jest przez Google Analytics z rozszerzeniem „_anonymizeIp()“ i dlatego adresy IP sÄ… przetwarzane wyÅ‚Ä…cznie w formie skróconej, co uniemożliwia bezpoÅ›rednie powiÄ…zanie adresu z danym Użytkownikiem.

Użytkownik może zrezygnować z plików cookies wprowadzajÄ…c odpowiednie ustawienia przeglÄ…darki. Może to spowodować ograniczenie funkcjonalnoÅ›ci strony i korzystanie z wszystkich jej funkcji może okazać siÄ™ niemożliwe.

Zgodę na pobieranie i gromadzenie danych osobowych można w każdej chwili wycofać ze skutkiem na przyszłość.

W celu uniemożliwienia przesyłania danych, wygenerowanych przez plik cookie, odnoszących się do korzystania przez Użytkownika ze strony internetowej (w tym z adresem IP) do Google oraz przetwarzania tych danych przez Google, wystarczy pobrać i zainstalować w przeglądarce wtyczki blokujące dostępne pod następującym adresem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=en

 

  1. Pliki logu serwera

PrzeglÄ…darka internetowa udostÄ™pnia dane o dziaÅ‚aniach użytkownika na stronach internetowych Administratora, które sÄ… zapisywane w plikach logu serwera. Zapisane w ten sposób rekordy danych zawierajÄ… nastÄ™pujÄ…ce dane: data i godzina pobrania, nazwa otwieranej strony, pobrana ilość danych, a także informacje o wersji produktu stosowanej przeglÄ…darki internetowej, adres IP, URL strony referencyjnej (adres strony, z której użytkownik zostaÅ‚ przekierowany),.

Rekordy danych pliku logu serwera sÄ… poddawane analizie w celu usuwania bÅ‚Ä™dów, zarzÄ…dzania wydajnoÅ›ciÄ… serwera, ochrony przed atakami typu DDoS i dostosowywania oferty.

 

  1. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie

Dane osobowe nie bÄ™dÄ… wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji wywoÅ‚ujÄ…cych wobec osoby, której dane dotyczÄ… skutki prawne w tym do profilowania.

 

 

  1. Postanowienia końcowe

Strony internetowe Administratora mogÄ… zawierać linki (odnoÅ›niki) do innych stron internetowych. Takie strony internetowe dziaÅ‚ajÄ… niezależnie od Administratora i nie sÄ… w żaden sposób nadzorowane przez Administratora. Administrator zaleca, by po przejÅ›ciu na inne strony, zapoznać siÄ™ z ich wÅ‚asnymi politykami dotyczÄ…cymi prywatnoÅ›ci. Administrator nie ponosi odpowiedzialnoÅ›ci za zasady postÄ™powania z danymi w ramach tych stron.

 

 

 

ZAPOZNAJ SIĘ Z NASZYMI WITRYNAMI:







Skontaktuj siÄ™ z nami


SABKOM
Cyprysowa 42, 55-093 Kiełczów

TEL. 71 723-76-82
TEL.Kom. +48 881 252 753

WSPARCIE: serwis@sabkom.pl
MARKETING: handel@sabkom.pl
BIURO: biuro@sabkom.pl